Uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Jak sobie radzić z nieszczelnymi korkami?
Korek zbiornika wyrównawczego to tak naprawdę korek od chłodnicy. Jest bardzo ważnym elementem, który ma duże znaczenie dla poprawnego działania układu chłodzenia samochodu. Jak radzić sobie, gdy został uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego, ale także wlewu oleju i wlewu paliwa? Dowiesz się z naszego artykułu.
Spis treści:
1. Nieszczelny korek zbiorniczka wyrównawczego – przyczyny, objawy i naprawa
2. Nieszczelny korek wlewu oleju – jak sobie z nim radzić?
3. Nieszczelny korek wlewu paliwa – jak naprawić uszkodzony korek?
4. Nieszczelny korek – podsumowanie
Nieszczelny korek zbiorniczka wyrównawczego – przyczyny, objawy i naprawa
Zadaniem korka zbiornika wyrównawczego jest szczelne domknięcie wlewu zbiornika wyrównawczego. Co więcej, korek powinien utrzymywać zalecane ciśnienie w układzie chłodzenia podczas użytkowania samochodu, umożliwiając odprowadzenie powietrza w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia. Uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego może prowadzić do poważnych konsekwencji, np. do przegrzania silnika samochodu. Jakie są przyczyny i objawy usterki tej części w pojeździe?
Właściwie działający korek chłodnicy utrzymuje prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli dojdzie do jego rozszczelnienia przez uszkodzenie mechaniczne lub po prostu zużycie, ciśnienie będzie nieprawidłowe. Objawami tego mogą być wzrosty temperatury pracy silnika oraz jego przegrzewanie. Jeśli zauważysz, że na zegarze lub wyświetlaczu wskazówka miernika przesuwa się bardzo blisko czerwonego pola, powinieneś sprawdzić stan układu chłodzenia swojego pojazdu.
Sprawdź także: Woda w paliwie – objawy, skutki i rozwiązanie problemu
Pierwszą rzeczą, jaką należy sprawdzić, jest skontrolowanie chłodnicy i jej elementów pod kątem wycieków, a także poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli nie zauważysz żadnych nieprawidłowości, z bardzo dużym prawdopodobieństwem odpowiedzialny za usterkę będzie właśnie uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego.
Jak sprawdzić, czy przyczyną problemów jest korek chłodnicy? Najlepszym rozwiązaniem jest odkręcenie go. Jeżeli zauważysz na nim lub na jego uszczelkach pęknięcia, prawdopodobnie to one są przyczynami nieszczelności. Co więcej, w niektórych warsztatach możesz znaleźć ofertę wykonania testu szczelności zbiornika wyrównawczego.
Jak naprawić nieszczelny lub uszkodzony korek? W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest jego profilaktyczna wymiana na nowy. Cena korka nie jest wysoka, a wymianę możesz przeprowadzić samodzielnie. Jeżeli po przeprowadzeniu wymiany wszystkie objawy ustaną będziesz mieć pewność, że diagnoza była trafna. Jeśli natomiast pojawiające się problemy wciąż będą występować, należy szukać rozwiązania problemu w innych częściach układu chłodzenia.
Nieszczelny korek wlewu oleju – jak sobie z nim radzić?
Korek wlewu oleju jest kolejną z części, które mogą ulegać awariom oraz tracić swoją szczelność wraz z eksploatacją pojazdu. Korek jest niezwykle ważny w utrzymaniu wydajności samochodu, a jego nieszczelność może wiązać się z utratą ciśnienia, co z kolei może doprowadzić do uszkodzeń silnika.
Jeśli jeździsz z uszkodzonym korkiem wlewu oleju, musisz wiedzieć, że stwarza to ryzyko dostania się kurzu i innych nieczystości do wnętrza silnika Twojego pojazdu. Istnieje także ryzyko, że podczas jazdy z uszkodzonym korkiem, olej z pojazdu będzie się rozlewał, co może prowadzić nawet do pożaru.
Nieszczelny korek wlewu oleju powinien zostać wymieniony na nowy. Warto pamiętać, że cena nowej części zabezpieczającej wlew jest niewielka, a koszty spowodowane ewentualnymi uszkodzeniami silnika mogą być naprawdę duże.
Jeśli nie masz jak w danej sytuacji zakupić nowego korka wlewu oleju, możesz zabezpieczyć otwór tymczasowo. Aby to zrobić, będziesz potrzebował kawałka materiału oraz taśmy. Materiał należy zwinąć w kształt przypominający stożek, umieścić w otworze i owinąć taśmą. Pamiętaj jednak, że z takim zabezpieczeniem nie powinieneś jeździć zbyt długo.
Przeczytaj również: Wymiana oleju w samochodzie – kiedy należy to robić?
Zostaw numer - oddzwonimy
i wyliczymy dla Ciebie atrakcyjną cenę!
Nieszczelny korek wlewu paliwa – jak naprawić uszkodzony korek?
Korek wlewu paliwa, podobnie jak wcześniej opisane pokrywy, zabezpiecza Twój pojazd przed nieczystościami. W tym przypadku nie tylko chroni paliwo przed kurzem, ale także utrzymuje odpowiednie ciśnienie w zbiorniku i zatrzymuje gazy ulatniające się z paliwa, dzięki czemu nie przedostają się one do atmosfery. Ze względu na położenie i czas eksploatacji, może on ulec uszkodzeniom. W jaki sposób objawia się uszkodzony korek wlewu paliwa?
Przede wszystkim, w pierwszej kolejności, możesz zauważyć problem z prawidłowym dokręceniem korka. Przez częste odkręcanie i zakręcanie korka jego plastikowe pierścienie ulegają starciu, co prowadzi do jego nieszczelności. Kolejnym symptomem, który powinien przykuć Twoją uwagę, jest ulatniający się zapach paliwa, często wyczuwalny nawet podczas jazdy. Co więcej, objawem świadczącym o możliwym uszkodzeniu tego elementu jest także świecąca kontrolka uszkodzenia silnika, ale musisz pamiętać, że może ona świadczyć również o innych nieprawidłowościach.
Jeśli zdiagnozujesz w swoim pojeździe nieszczelny korek wlewu paliwa, konieczna będzie jego wymiana na nowy. Nie jest to skomplikowana operacja, więc możesz przeprowadzić ją samodzielnie. Wymiana w poszczególnych markach i modelach samochodów może przebiegać różnie. Przed przystąpieniem do pracy koniecznie zapoznaj się z instrukcją obsługi pojazdu.
Najczęściej w starych samochodach wystarczające jest odkręcenie starego korka i zastąpienie go nowym. W nowszych modelach, w których ta część jest przymocowana za pomocą linki, należy po odkręceniu korka wypiąć linkę, przymocować nową i wkręcić korek. Jak widzisz, wymiana korka wlewu paliwa na nowy nie jest skomplikowana i możesz z powodzeniem przeprowadzić ją samodzielnie!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 353 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 364 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 373 zł!
Nieszczelny korek. Kilka słów na koniec
Nieszczelne korki zbiornika wyrównawczego, wlewu paliwa i wlewu oleju często ulegają uszkodzeniom oraz narażone są na powstanie nieszczelności. Musisz jednak pamiętać, jak ważna jest ich rola. Korki, które są uszkodzone oraz nieszczelne przepuszczają wiele nieczystości do układów chłodzenia, paliwa czy oleju. Uszkodzenia powstałe z tego powodu mogą być bardzo kosztowne w naprawie, dlatego w razie zauważenia niepokojących objawów pochodzących z tych elementów należy niezwłocznie wymienić je na nowe.
Zobacz też: OC Mitsubishi, ubezpieczenie OC Bytom
Oprócz regularnego sprawdzania stanu swojego samochodu, przeprowadzania napraw i koniecznych wymian części lub podzespołów, należy pamiętać także o ubezpieczeniu swojego pojazdu. W LINK4 znajdziesz szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych, które dopasujesz do swoich potrzeb. Dzięki ubezpieczeniu możesz czuć się bezpiecznie na drodze.
Jeśli szukasz polisy komunikacyjnej OC, AC, NNW lub Assistance, wejdź na stronę LINK4 i sprawdź naszą ofertę. Zachęcamy do skorzystania z Kalkulatora LINK4, dzięki któremu w łatwy sposób przeliczysz swoje ubezpieczenie. Możesz też porozmawiać bezpośrednio z konsultantami pod numerem 22 444 44 44 lub osobiście spotkać się z agentem współpracującym z LINK4. Dzięki tym sposobom szybko dobierzesz oraz zakupisz rozwiązanie idealnie dostosowane do Twoich potrzeb.
Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU dostępne są na stronie www.link4.pl.
Oblicz składkę
już teraz
lub zadzwoń
(22) 444 44 23
pon. - pt. 8 - 20