Kodeks etyki LINK4
Kodeks Etyki LINK4 TU S.A. wspiera promowanie kultury, której podstawę stanowią wartości: Klient, Szacunek i Mistrzostwo.
Wskazuje zachowania, których oczekujemy od naszych Pracowników i współpracowników oraz partnerów biznesowych, abyśmy razem mogli sprostać standardom w zakresie tworzenia oraz utrzymywania zgodnego i etycznego środowiska pracy.
Klient
Lubimy Klientów. To dla nich pracujemy. Klienci są zawsze w centrum naszej uwagi.
LINK4 działa w poszanowaniu słusznych interesów Klientów, przestrzegając przepisów prawa oraz zasad dobrych praktyk i rekomendacji wydanych przez regulatorów. W naszej działalności zwracamy szczególną uwagę na wszelkie sytuacje mające znamiona
konfliktu interesów, w celu zapewnienia niezbędnej ochrony interesów Klientów oraz działania zgodnego z prawem i przyjętymi rynkowymi standardami postępowania.
Słuchamy głosu Klienta i tego, co ma nam do powiedzenia. Jego opinia, ocena i wrażenia pozwalają nam na wprowadzanie zmian w naszych produktach i procesach.
Działamy proaktywnie, aby wspierać Klientów we wszystkich obszarach naszej działalności, zrozumieć ich potrzeby i dopasować do nich naszą ofertę.
W maju 2020 roku powołaliśmy Rzecznika Klienta, który jest odpowiedzią na potrzebę wzmocnienia jakości obsługi naszych Klientów. W codziennej pracy Rzecznik podejmuje decyzje na podstawie obowiązujących przepisów prawa, uwzględniając jednocześnie okoliczności danej sprawy i szeroko pojętą perspektywę Klienta.
Priorytetem działań o charakterze prospołecznym są dla nas: bezpieczeństwo, integracja społeczna obejmująca edukację i wsparcie dla młodzieży oraz ochrona środowiska naturalnego. Realizujemy to poprzez organizację różnych działań dobroczynnych.
Bezpieczeństwo to aspekt, który jest bezpośrednio związany z obszarem naszej działalności. Podejmujemy i promujemy na portalach społecznościowych dobre praktyki z zakresu tematów społecznie ważnych, jak ekologia, bezpieczeństwo, profilaktyka zdrowotna, życie społeczne, ze szczególnym uwzględnieniem rodzicielstwa. LINK4 ze szczególną starannością zapewnia ochronę i bezpieczeństwo danych osobowych, informacji poufnych oraz informacji objętych tajemnicą ubezpieczeniową. Nasze procesy wewnętrzne zapewniają bezpieczeństwo przetwarzanych przez nas danych.
Szacunek
Pracujemy z ludźmi i dla ludzi, a szacunek to podstawa naszych relacji i ważna dla nas wartość. Dlatego zawsze działamy fair względem naszych Klientów i siebie nawzajem. Stawiamy na prostą, szczerą i bezpośrednią komunikację.
cele strategiczne w sposób zrównoważony, skupiając się na prowadzeniu działalności biznesowej w sposób etyczny
Jest dla nas ważne, aby współpracować z partnerami, którzy swój biznes prowadzą w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Aby wzmocnić znaczenie ESG relacjach z naszymi partnerami, wpisaliśmy wymagania ESG w kluczowe dla organizacji procesy zakupowe. Weryfikujemy naszych dostawców i współpracujemy z nimi, aby nieustannie podnosić standardy i upewniać się, że prawa człowieka w łańcuchu dostaw są przestrzegane.
Transparentna komunikacja, profesjonalizm i zaangażowanie to dla nas kluczowe aspekty we współpracy z Klientami oraz partnerami biznesowymi.
Mając odwagę do podważania status quo i wprowadzania zmian, chcemy wpływać na to, aby otoczenie mogło korzystać z naszych doświadczeń, w oparciu o rozwój organizacji w sposób zrównoważony.
Naszym Klientom i Pracownikom gwarantujemy poszanowanie praw człowieka oraz wolności. Zgodnie z przyjętymi standardami postępowania, nie dyskryminujemy ze względu na rasę, płeć, wiek, wyznanie oraz orientację. Zapobiegamy wszelkim przejawom zniesławiania, oszczerstwa, nękania, obrażania, prześladowania i zastraszania.
Chcemy budować odpowiedzialną organizację również poprzez właściwe podejście w relacji z partnerami biznesowymi. Tam, gdzie jest to możliwe, wskazujemy
ważne dla nas kierunki działania, wiążące się z ideą zrównoważonego rozwoju. Oczekujemy, że nasi partnerzy biznesowi będą prowadzić swoją działalność w sposób odpowiedzialny i zrównoważony.
W naszej działalności dokładamy wszelkich starań aby zapewnić naszym procesom zgodność z obowiązującym prawem i najlepszymi praktykami rynkowymi.
Działamy w poszanowaniu słusznych interesów Klientów, przestrzegając przepisów prawa oraz zasad dobrych praktyk i rekomendacji wydanych przez regulatorów. Dotyczy to zarówno praw naszych Klientów, Pracowników, prawa podatkowego, prawa własności, a przede wszystkim praw człowieka oraz przyjętych zasad etyki. W związku z tym, stworzyliśmy w LINK4 procesy, które gwarantują nam, że nasi partnerzy nie są zaangażowani w działalność terrorystyczną, łamanie praw człowieka, a także innego typu działalność przestępczą. Nie prowadzimy działalności związanej z bronią kontrowersyjną i wymagamy tego również od naszych partnerów.
Wspieramy naszych Pracowników w realizacji własnych celów oraz doceniamy ich zaangażowanie i wkład w nasz rozwój. Chcemy, żeby LINK4 było miejscem pracy, w którym każdy Pracownik może się rozwijać i budować swoje kompetencje. Dlatego prowadzimy dedykowane Pracownikom programy rozwojowe i szkolenia. Angażujemy się w inicjatywy, które pomagają tworzyć spójny wewnętrznie i zewnętrznie wizerunek employer branding (EB).
Pracując w modelu hybrydowym w naszych działaniach pamiętamy o wsparciu społeczności lokalnych, nie tylko w Warszawie, gdzie jest główna siedziba firmy, ale wszędzie tam, gdzie mieszkają i pracują zdalnie nasi Pracownicy.
Zdrowie to jedna z największych wartości w życiu człowieka, która wpływa na każdy jego aspekt. Chcemy uświadamiać Pracownikom, jakie zagrożenia niesie ze sobą niewłaściwy tryb życia i jak można temu zapobiec. Prowadzimy akcje edukacyjne dla Pracowników mające na celu profilaktykę chorób cywilizacyjnych oraz nowotworowych.
Czujemy się odpowiedzialni za drugiego człowieka i zobowiązani do aktywności prospołecznej. Priorytetem działań o charakterze prospołecznym są dla nas:
bezpieczeństwo, integracja społeczna obejmująca edukację ekologiczną i zdrowotną, promocję zdrowia oraz dbanie o środowisko naturalne. Ważnym aspektem dla nas jest również integracja społeczna obejmująca edukację oraz wsparcie dla dzieci i młodzieży. Podejmowane przez nas działania dobroczynne angażują Pracowników, więc każdy z nas ma osobisty wkład w kształtowanie odpowiedzialności społecznej organizacji. Wspieramy fundacje, stowarzyszenia, sprzątamy świat, zachęcamy do udziału w akcjach dobroczynnych. Organizujemy zbiórki wśród Pracowników oraz konkursy, które mają na celu pomoc najbardziej potrzebującym rodzinom w LINK4 i organizacjom zewnętrznym, wspierającym ludzi, zwierzęta i ochronę środowiska.
Mistrzostwo
Chcemy być najlepsi w tym, co robimy. Dlatego myślimy w sposób innowacyjny, mamy odwagę podważać status quo i nie boimy się wprowadzać zmian. Działamy proaktywnie i skutecznie, a nasze inicjatywy są zauważane i doceniane.
Będąc częścią największej grupy ubezpieczeniowej w regionie, wspieramy naszych Klientów i otoczenie w drodze do neutralności klimatycznej. Nie zapominamy również o środowisku naturalnym, z którego każdy z nas na co dzień korzysta i dążymy do ograniczenia jego degradacji. Rozwijamy ofertę ubezpieczeniową wspierającą produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Ubezpieczamy urządzenia i instalacje fotowoltaiczne, kolektory słoneczne oraz odpowiedzialność cywilną tych, którzy poruszają się ekologicznie. Cały czas rozwijamy ofertę, która wspiera transformację energetyczno – klimatyczną. Prowadzenie przedsiębiorstwa w sposób świadomy i zaangażowany przekładamy na wprowadzanie konkretnych i realnych rozwiązań. Aby zmniejszyć negatywne oddziaływanie na klimat, zaczęliśmy od siebie. Nasze odpowiedzialne podejście do zrównoważonego rozwoju przejawia się w wielu obszarach naszej działalności operacyjnej. Tam gdzie to możliwe, działamy proekologicznie. Korzystamy z zielonej energii i konsekwentnie ograniczamy jej zużycie. Wprowadziliśmy system zarządzania odpadami. Ograniczamy emisję spalin, zużycie prądu, wody i papieru. Budynek naszego biura posiada certyfikaty Leed.
Świadomość naszych Pracowników na temat ekologii i proekologicznych zachowań jest dla nas niezwykle ważna, dlatego organizujemy webinary i szkolenia zwiększające wiedzę i kształtujące odpowiednie postawy.
Inwestujemy bezpiecznie, dbając jednocześnie o to, aby w naszym portfelu inwestycyjnym znalazły się instrumenty podmiotów, które dbają o zrównoważony rozwój i podejmują inicjatywy mające na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu i ich skutkom.
Czujemy się odpowiedzialni za otoczenie w jakim funkcjonujemy, a społeczną odpowiedzialność biznesu uznajemy za nieodłączny element naszej działalności. Wspieramy wybrane organizacje i instytucje humanitarne, pożytku publicznego, edukacyjne i kulturalne.
Nieustannie pokazujemy Pracownikom sens pracy, jaki płynie z opierania swoich działań o wartości, którymi się kierujemy. Kształtujemy odpowiedzialną postawę u Pracowników, niezależnie od zajmowanego stanowiska w strukturze organizacji.
Wierzymy, że taki sposób działania wprost przekłada się na satysfakcję naszych Klientów. Nasi Pracownicy wykonują swoje obowiązki służbowe ze szczególną starannością, rzetelnością i uczciwością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi, przyjętymi zasadami etyki oraz w poszanowaniu ogólnie przyjętych dobrych obyczajów. Dokładamy wszelkich starań, aby zachowywać się w sposób profesjonalny i uczciwy we wszystkich naszych działaniach i relacjach biznesowych. Obejmuje to ocenę ryzyka oraz wdrażanie skutecznych systemów, które mają na celu przeciwdziałanie oszustwu, przekupstwu i korupcji w biznesie.
W relacjach biznesowych kierujemy się uczciwością, odpowiedzialnością, profesjonalizmem oraz innowacyjnością. Rozwijamy nasze produkty, kompetencje i technologie.
Wspieramy również inicjatywy naszych Pracowników dotyczące Klienta, procesów wewnętrznych, czy poprawy jakości pracy.
Doskonale rozumiemy wagę partnerstwa i zaangażowania w międzyorganizacyjne inicjatywy, które promują zrównoważony rozwój. Jedną z naszych ambicji jest więc aktywny udział i wymiana doświadczeń w odpowiedzialnej i skierowanej na zrównoważony rozwój relacji z naszymi partnerami biznesowymi.
W naszej działalności zawsze dbamy o to, aby nasze postępowanie było zgodne z przepisami prawa i zobowiązujemy się do rywalizacji z innymi podmiotami z poszanowaniem etyki, transparentności i obowiązujących przepisów.
Zapewniamy zgodność działania LINK4 poprzez budowanie kultury korporacyjnej opartej na znajomości i przestrzeganiu przepisów prawa, regulacji wewnętrznych oraz standardów rynkowych. Wdrożyliśmy standardy zarządzania konfliktami oraz standardy w zakresie przyjmowania i wręczania prezentów. Stale budujemy oraz podnosimy świadomość naszych Pracowników w obszarze compliance.
LINK4 dokłada wszelkich starań, aby procesy i działania Spółki były satysfakcjonujące dla naszych Klientów, Partnerów i Interesariuszy. Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi praw człowieka, każdy kto uzna, że prawa człowieka zostały naruszone przez LINK4 lub jego Partnerów, może zgłosić się do Rzecznika Klienta LINK4 pisemnie na adres Spółki lub korzystając z formularza dostępnego na naszej stronie internetowej.