Miliard składki przypisanej brutto, milion sprzedanych polis komunikacyjnych, 100 tys. polis mieszkaniowych i blisko 10 tys. użytkowników telematycznego programu Kasa Wraca. Na dzisiejszej konferencji prasowej LINK4 podsumował 2017 rok i zapowiedział dalszy rozwój projektów technologicznych.
Rok 2017 LINK4 zamknął składką przypisaną brutto na poziomie ponad miliarda zł. To wynik, który został zrealizowany na dwa lata przed założonym planem. Tylko w ostatnich dwóch latach poziom składki wzrósł ponad dwukrotnie, z 493 mln zł na koniec 2015 roku, przez 730 mln zł na koniec 2016 roku i 1 016 mln zł na koniec 2017 roku.
– Na ten sukces złożyło się wiele czynników. Bez wątpienia jednym z ważniejszych jest konsekwentne budowanie relacji i wiarygodności, zarówno w kontaktach wewnątrz firmy, jak i z agentami, z którymi współpracujemy. Do tego konsekwentnie realizujemy strategię i na bieżąco obserwujemy rynek – tłumaczy Agnieszka Wrońska, Prezes Zarządu LINK4. – Nie boimy się ryzykować i wychodzić z nowoczesnymi rozwiązaniami. 15 lat temu byliśmy pierwszą firmą directową na rynku ubezpieczeniowym w Polsce, a dziś dzięki naszym rozwiązaniom jesteśmy postrzegani jako liderzy innowacji – dodaje.
Telematyczny kierowca LINK4
I to właśnie nowe technologie i innowacje stają się charakterystyczne dla działalności LINK4. Realizowany we współpracy z NaviExpert, telematyczny program LINK4 Kasa Wraca ma coraz więcej użytkowników. Obecnie z włączoną aplikacją jeździ już blisko 10 tys. kierowców, którzy na swoim koncie mają przejechanych prawie 11 mln km. W ten sposób firma promuje i premiuje bezpieczny styl jazdy, bowiem klienci, którzy jeżdżą przepisowo, mogą liczyć na zwrot części składki, sięgający 30 proc. Z dotychczasowych statystyk wynika, że najostrożniejsi kierowcy potrafią wygenerować po 7 pełnych miesiącach nawet 800 zł premii.
LINK4 przedstawił też po raz pierwszy profil telematycznego kierowcy. Statystycznie jest to mężczyzna w wieku 33-45 lat, który posiada prawo jazdy od 15 do 25 lat. Zazwyczaj opłaca polisę bezgotówkowo i porusza się głównie po obszarach miejskich, najczęściej w Warszawie, Poznaniu i aglomeracji śląskiej. Kilometry przemierza zwykle samochodem niemieckiej marki (Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Volkswagen i Volvo) w wieku 8-12 lat, o pojemności silnika 1850-2049 cm3 i wartości od 16 do 30 tys. zł.
Nowe technologie w DNA firmy
Równolegle, obok telematyki, LINK4 będzie rozwijać inne technologiczne projekty, których w firmie nie brakuje. Od połowy 2017 roku klienci LINK4 mogą korzystać z krótkiego kalkulatora komunikacyjnego na urządzeniu mobilnym oraz z czat bota w formie konwersacji na komunikatorze Messanger na Facebooku. To innowacje, z którymi rynek ubezpieczeniowy dopiero się oswaja, ale zgodnie z zapowiedziami, jeszcze w pierwszym pierwszym kwartale 2018 roku klienci LINK4 mają otrzymać nowe funkcjonalności w tych kanałach, by korzystanie z nich było jeszcze wygodniejsze, a zarazem przejrzyste i elastyczne.
Nowe technologie wspomagają także proces likwidacji szkody. W ubiegłym roku LINK4 uruchomił platformę ISS, czyli Internetowy Status Szkody, za pośrednictwem której klienci posiadający ubezpieczenie komunikacyjne OC/AC mogą pobrać lub uzupełnić dokumentację szkodą, która jest zintegrowana z teczką szkody. Z platformy korzysta obecnie 30 proc. poszkodowanych, którzy generują ok. 7,5 tys. logowań miesięcznie. Przez ISS wpływa obecnie ok. 10 proc. dokumentacji szkodowej.
Obok platformy, klienci LINK4 mają do dyspozycji także aplikacje mobilne do szybkiej likwidacji szkody mieszkaniowej i komunikacyjnej. Oba rozwiązania nie wymagają wizyty rzeczoznawcy, bo poszkodowany samodzielnie może wyliczyć wartość szkody. Wypłata odszkodowania może nastąpić nawet w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. W uproszczonym procesie jest już likwidowanych ok. 30 proc. szkód. Na 2018 rok zostały zaplanowane kolejne prace, które mają uprościć i rozwinąć obecne funkcjonalności w procesie likwidacji.
Kontakt dla mediów