Kup online
polisę OC/AC
Obraz
Grafika przedstawiająca samochody, z których jeden ma w tle umieszczoną tarczę.

Ubezpieczenie assistance – co obejmuje i dlaczego Twoja firma powinna je mieć?

Czas czytania: 6 min. 58 sek.

Jeśli szukasz doraźnego wsparcia w niespodziewanych sytuacjach, które mogą pojawić się przy prowadzeniu własnego biznesu, zwróć uwagę na ubezpieczenie assistance. Co obejmuje ten produkt i jak wybrać taki, który najlepiej spełni Twoje oczekiwania jako przedsiębiorcy? Sprawdź poniższe wskazówki!

Pod pojęciem assistance należy rozumieć ubezpieczenie zapewniające organizację i pokrycie kosztów określonych świadczeń na rzecz przedsiębiorcy, który zawarł umowę z towarzystwem oraz zatrudnianych przez niego pracowników. To, jakie świadczenia mogą wejść w skład pakietu, sprawdzisz w OWU.

Podobnie jak większość ubezpieczeń przeznaczonych dla przedsiębiorców, assistance jest nieobowiązkowy. Decyzja o jego zakupie zależy zatem w stu procentach od Twojej woli. Warto to jednak rozważyć, gdyż posiadanie tego produktu może zapewnić wiele nieocenionych korzyści dla osób, które prowadzą własną firmę.

Interesuje Cię zakup assistance? Co obejmuje taki produkt, kiedy się przydaje i jak wybrać odpowiedni – odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym artykule. Sprawdź, co możesz zyskać, kupując ubezpieczenie assistance dla swojej firmy.

Ubezpieczenie assistance – co obejmuje?

Jako przedsiębiorca z pewnością masz na głowie wiele spraw niecierpiących zwłoki. Dodatkowe zmartwienia związane z niespodziewanymi sytuacjami, które mogą Ci się przytrafić w najmniej spodziewanym momencie, z pewnością nie pomogą skupić się na prowadzeniu własnej firmy. Jeśli chcesz zapewnić sobie spokój ducha, dzięki któremu zajmiesz się tym, co najważniejsze z biznesowego punktu widzenia, rozważ zakup assistance. Co obejmuje takie ubezpieczenie? 

Ze względu na nieobowiązkowy charakter tego produktu, nie ma odgórnych norm zapisów określających, co dokładnie powinno zawierać assistance. To oznacza, że przed zakupem warto dokładnie zapoznać się z zakresem ochrony ubezpieczeniowej, aby wiedzieć, jakie świadczenia będą do Twojej dyspozycji, jeśli zdecydujesz się na zawarcie umowy.

Chcesz dowiedzieć się, co obejmuje ubezpieczenie assistance w LINK4? W skład pakietu wchodzą trzy produkty:

  • assistance biurowy;
  • assistance medyczny;
  • assistance rehabilitacyjny.

Jakie konkretne korzyści może zyskać Twoja firma? Assistance biurowy, medyczny i rehabilitacyjny może Ci się przydać w wielu trudnych do przewidzenia sytuacjach, które zaprezentowano poniżej.

Assistance biurowy

W ramach assistance biurowego możesz liczyć m.in. na organizację interwencji, czyli pokrycie kosztów dojazdu i robocizny, w ramach ustalonych limitów, takich specjalistów, jak:

  • ślusarz; 
  • hydraulik;
  • elektryk; 
  • dekarz; 
  • murarz; 
  • glazurnik; 
  • malarz; 
  • stolarz; 
  • szklarz;
  • technik urządzeń grzewczych; 
  • specjalista od systemów alarmowych.

Dodatkowo LINK4 może zorganizować dozór mienia firmowego lub jego transport, jeśli zajdzie taka potrzeba w następstwie wystąpienia zdarzenia losowego, do którego doszło w miejscu ubezpieczenia. Możesz też liczyć na pomoc w organizacji lokalu zastępczego. Jeśli okaże się to konieczne, LINK4 dostarczy Ci oferty od 3 agencji nieruchomości, z których możesz skorzystać, aby móc kontynuować prowadzenie swojej firmy. Koszty samego wynajmu poniesiesz Ty.

W skład assistance biurowego wchodzi również organizacja naprawy sprzętu IT w miejscu, w którym prowadzisz działalność gospodarczą – albo w najbliższym serwisie, jeśli to jedyna dostępna możliwość. Koszty części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych pozostają po Twojej stronie. Do Twojej dyspozycji jest również konsultacja telefoniczna ze specjalistą IT, który ułatwi Ci samodzielne uporanie się z ewentualnym problemem.

Jeśli dojdzie do zdarzenia mieszczącego się w zakresie ochrony ubezpieczeniowej, LINK4 zorganizuje wizytę specjalisty lub usługę dozoru/transportu w celu usunięcia skutków tego zdarzenia. Ubezpieczenie pokryje związane z tym koszty dojazdu i robocizny specjalisty do wysokości kwoty ubezpieczenia. Koszty części zamiennych lub użytych materiałów niezbędnych do realizacji świadczenia ponosi Ubezpieczający. Wysokość limitów dla poszczególnych świadczeń prezentuje poniższa tabela.

ŚwiadczenieLimity dla danego świadczenia
Interwencja specjalisty2 razy w roku polisowym, limit do 400 zł na 1 zdarzenie
Dozór mieniaRaz w roku polisowym, limit do 48 h na zdarzenie
Transport mieniaRaz w roku polisowym, limit do 1500 zł i 100 km od miejsca ubezpieczenia
Organizacja lokalu zastępczegoRaz w roku polisowym
Pomoc informatyka2 razy w roku polisowym, limit do 500 zł na 1 zdarzenie
Infolinia IT2 razy w roku polisowym, limit do 15 minut na 1 zdarzenie

 

Assistance medyczny

Pomoc w ramach assistance medycznego jest świadczona po wystąpieniu nieszczęśliwego wypadku w miejscu pracy lub w czasie podróży służbowej na terytorium Polski. Ochrona ubezpieczeniowa działa w odniesieniu do przedsiębiorcy i jego pracowników, którzy mogą liczyć na organizację i pokrycie kosztów poniższych świadczeń:

  • wizyta lekarza pierwszego kontaktu w miejscu pobytu;
  • wizyta pielęgniarki w miejscu pobytu i w określonych godzinach (8-16);
  • transport medyczny z miejsca pobytu do szpitala lub innej placówki medycznej, jak również transport powrotny (jeśli hospitalizacja trwała dłużej niż 5 dni);
  • opieka domowa po hospitalizacji, jeśli doszło do niej w następstwie nieszczęśliwego wypadku w miejscu pracy lub w czasie podróży służbowej i jeśli hospitalizacja trwała dłużej niż 7 dni. Do skorzystania z tego świadczenia niezbędne jest zalecenie lekarza prowadzącego;
  • przejazd w celu zastępstwa w podróży służbowej, jeśli pracownik, który został do tego oddelegowany, nie jest w stanie wykonywać obowiązków zawodowych na skutek nieszczęśliwego wypadku, przy czym podróż służbowa musi być dłuższa niż 50 km od stałego miejsca pracy;
  • infolinia medyczna.

Ubezpieczenie pokrywa koszty powyższych świadczeń do wysokości ustalonych limitów, które znajdują się w poniższej tabeli.

ŚwiadczenieLimity dla danego świadczenia
Wizyta lekarza pierwszego kontaktu2 razy w roku polisowym, limit do 400 zł na 1 zdarzenie
Wizyta pielęgniarki2 razy w roku polisowym, limit do 400 zł na 1 zdarzenie
Transport medyczny do/z placówki medycznej2 razy w roku polisowym, limit do 500 zł na 1 zdarzenie
Opieka domowa po hospitalizacjiPrzez 5 dni, limit do 500 zł na 1 zdarzenie
Przejazd w celu zastępstwa w podróży służbowejRaz w roku polisowym, limit do 300 zł na zdarzenie
Infolinia medycznaBez limitu

Assistance rehabilitacyjny

Z assistance rehabilitacyjnego przedsiębiorca i jego pracownicy mogą skorzystać wtedy, gdy dojdzie do nieszczęśliwego wypadku w miejscu pracy lub w czasie podróży służbowej na terytorium Polski. Musi to być jednak wypadek potwierdzony dokumentacją medyczną. W skład takich świadczeń mogą wejść:

  • dostawa leków i sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego. Ubezpieczenie pokrywa koszty dostawy rzeczy, których zakup został wcześniej opłacony przez Ciebie lub pracownika;
  • organizacja i pokrycie kosztów procesu rehabilitacji, jeśli do zapotrzebowania na takie usługi doszło na skutek nieszczęśliwego wypadku;
  • organizacja wypożyczenia lub zakupu sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego. Koszty samego wypożyczenia lub zakupu ponosisz Ty lub pracownik;
  • infolinia rehabilitacyjna umożliwiająca uzyskanie informacji m.in. o dolegliwościach bólowych w konkretnych obszarach ciała czy zabiegach fizykalnych.

Przyjrzyj się limitom dla poszczególnych świadczeń assistance medycznego, które zebrano w poniższej tabeli.

ŚwiadczenieLimity dla danego świadczenia
Dostawa leków i sprzętu medyczno-rehabilitacyjnegoRaz w roku polisowym , limit do 2000 zł dla wszystkich usług 
Organizacja i pokrycie kosztów procesu rehabilitacji
Organizacja wypożyczenia lub zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
Infolinia rehabilitacyjnaRaz w roku

Jak skorzystać ze świadczeń dostępnych w ramach ubezpieczenia assistance?

Jeśli chcesz, żeby ubezpieczenie assistance zapewniło organizację i pokrycie kosztów wybranego świadczenia, nie podejmuj żadnych działań na własną rękę. Zanim cokolwiek zrobisz, skontaktuj się z Centrum Alarmowym. Jego numer znajdziesz na polisie. Podczas rozmowy z doradcą na infolinii podaj następujące informacje:

  • numer polisy;
  • dane firmy;
  • opis zdarzenia;
  • numer telefonu do kontaktu;
  • ewentualnie inne informacje niezbędne do zorganizowania pomocy assistance.

Jeśli Centrum Alarmowe uzna, że są przesłanki do realizacji świadczenia, specjalista zostanie wysłany do Ciebie niezwłocznie, chyba że zostanie to ustalone inaczej. Jeżeli LINK4 udzieli zgody, możesz zlecić realizację świadczenia innej osobie.

Własna firma – assistance zapewni wsparcie w jej prowadzeniu

Zastanawiasz się nad tym, co możesz zyskać dzięki assistance firmowemu? Jeśli Ciebie lub pracowników spotka jakiś nieszczęśliwy wypadek, oczywiście możesz zorganizować potrzebne wsparcie na własną rękę. Musisz jednak poświęcić na to czas i własne pieniądze, a dodatkowo zmagać się z możliwą ograniczoną dostępnością specjalistów. 

Jeśli masz ubezpieczenie assistance, nie musisz się tym martwić. Po zgłoszeniu zdarzenia, ubezpieczyciel zajmie się organizacją świadczenia od A do Z, a jeśli jego koszty zmieszczą się w ustalonym limicie, usługi fachowców nie będę Cię nic kosztować. W kontekście całego roku ubezpieczeniowego kwota takich oszczędności finansowych może okazać się znacząca. Przy tym oszczędności finansowe to nie wszystko, istotniejsze może okazać się natychmiastowe zorganizowanie niezbędnej pomocy.

Już sama oszczędność czasu okazuje się jednak nieocenioną korzyścią. Jako przedsiębiorca masz wiele obowiązków, od których wykonania zależy sukces firmy. Zrzucając ze swoich barków ciężar związany z organizowaniem pomocy po wystąpieniu nieszczęśliwego wypadku, możesz skupić się na swoich zwykłych zobowiązaniach. Jeśli zajdzie taka potrzeba, ubezpieczyciel wspomoże Cię w likwidacji określonych skutków takiego zdarzenia.

Jak dopasować ubezpieczenie do indywidualnych potrzeb biznesowych?

Nie da się ukryć, że posiadanie assistance może się okazać korzystne dla osoby prowadzącej własną firmę z sektora MŚP. Warto mieć jednak świadomość tego, że do dyspozycji przedsiębiorców jest znacznie więcej produktówubezpieczeń firmowych.

Jednym z tych, które zasługują na szczególną uwagę, jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, które zapewni Ci ochronę przed finansowymi skutkami rzeczowych i osobowych szkód wyrządzonych osobom trzecim. Nawet jeśli dokładasz wszelkich starań, by klienci byli zawsze zadowoleni, szkoda może być skutkiem nieszczęśliwego wypadku z udziałem mienia należącego do firmy lub na terenie nieruchomości użytkowanej do celów firmowych. 

Przydatne może być również ubezpieczenie mienia firmowego od wszelkiego ryzyka albo od ryzyk nazwanych – np. ubezpieczenie mienia od pożaru i innych zdarzeń czy też ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem lub rabunku. Mając któryś z tych produktów, możesz zapewnić sobie odszkodowanie, jeśli sprzęt lub wyposażenie firmowe zostaną skradzione czy też uszkodzone. Dzięki temu unikniesz dodatkowych wydatków w takich sytuacjach, jak również niepożądanych przestojów w pracy, jeśli urządzenia te są niezbędne do świadczenia usług w danym zakresie.

Podsumowanie

Z powyższego artykułu już wiesz, co obejmuje ubezpieczenie assistance oraz co może zyskać Twoja firma, jeśli zdecydujesz się na zakup tego produktu w LINK4. Jego posiadanie zapewni Ci poczucie bezpieczeństwa w kontekście doraźnej reakcji na różne niespodziewane wypadki, które mogą Ci się przytrafić w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Jeśli do nich dojdzie i będą się mieścić w zakresie ochrony ubezpieczeniowej, ubezpieczyciel nie tylko zorganizuje potrzebne świadczenie, ale w wielu przypadkach pokryje również koszt jego realizacji do wysokości limitów określonych w umowie .

Jak kupić assistance lub inne ubezpieczenie firmowe, które Cię interesuje? W tym celu zadzwoń pod numer 668 444 444 lub wyślij wiadomość na adres biznes@link4.pl. Doradca LINK4 pomoże Ci wybrać produkt spełniający potrzeby ubezpieczeniowe Twojego biznesu, a następnie umożliwi Ci zawarcie umowy na odległość. 

Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU dostępne są na stronie www.link4.pl.

Sprawdź też: Ubezpieczenie domu mieszkania Wałbrzych, Ubezpieczenie domu mieszkania Bytom

FAQ – często zadawane pytania

Czy ubezpieczenie assistance obejmuje również opiekę rehabilitacyjną po wypadku lub urazie?

Tak, takie świadczenia mogą być dostępne dla Ciebie, jeśli kupisz ubezpieczenie assistance. Co obejmuje taki produkt? Chociażby organizację dostawy leków i sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego, a nawet samego procesu rehabilitacji – do wysokości określonego limitu.

Jakie są warunki korzystania z opieki medycznej w ramach ubezpieczenia assistance?

Assistance medyczny zapewnia dostęp do szeregu świadczeń, z których można skorzystać, jeśli dojdzie do nieszczęśliwego wypadku w miejscu pracy lub w czasie podróży służbowej na terytorium Polski. Pamiętaj tylko, że niektóre świadczenia są dostępne tylko na specjalne zalecenie lekarza prowadzącego. Assistance medyczny może obejmować ochroną ubezpieczeniową zarówno przedsiębiorcę, jak i jego pracowników.

Czy wypadki lub incydenty podczas podróży służbowych również są objęte ubezpieczeniem, czy istnieją wyjątki?

Duża część świadczeń dostępnych w ramach assistance może zostać zrealizowana nie tylko po nieszczęśliwym wypadku w miejscu ubezpieczenia, lecz również w trakcie podróży służbowej. Wyjątek stanowią tylko wyjazdy zagraniczne, które nie są objęte zakresem ochrony ubezpieczeniowej.

Czy istnieje możliwość dostosowania zakresu assistance do specyficznych potrzeb firmy i jej pracowników?

W LINK4 klienci mają do wyboru jeden pakiet assistance firmowego, na który składa się assistance biurowy, medyczny i rehabilitacyjny.

Czy artykuł był przydatny?

Oblicz składkę 

już teraz

lub zadzwoń

(22) 444 44 23

pon. - pt. 8 - 20