Barometr LINK4: Polacy zachwyceni EURO 2012
Na kilka dni przed rozpoczęciem piłkarskiego święta jakim niewątpliwie są długo wyczekiwane Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012, prezentujemy wyniki kolejnego badania „Barometr Ubezpieczeniowy Link4”.
Kilka tygodniu temu zapytaliśmy 1009 pełnoletnich mieszkańców naszego kraju o ich odczucia związane z Euro 2012. Z badania wynika, że aż 2/3 respondentów jest zadowolonych z faktu, że Polska jest współorganizatorem rozgrywek, a 1/5 ankietowanych nie ma zdania w tej kwestii. Natomiast co dziesiąty ankietowany wyrażał swoje niezadowolenie z tego powodu. Zgodnie z przewidywaniami z organizacji Euro 2012 przez Polskę zadowolonych jest aż 84% przepytanych mężczyzn. Wśród kobiet panuje nieco mniejsza euforia i jedynie 54% Pań wyraziło zachwyt z organizacji Euro 2012 w naszym kraju.
Jednak mimo wyraźnego zadowolenia wśród ankietowanych pojawiły się także obawy związane z rozgrywkami piłkarskimi. Jak wynika z naszego badania co trzeci Polak ma obawy związane z meczami Euro 2012. Najczęściej dotyczą one aktów wandalizmu (49%), pijanych kibiców (41%), utrudnień w ruchu – korków, problemów z komunikacją (39%), porażki organizacyjnej (30%), braku sukcesów reprezentacji (19%), podwyżki cen w miastach (16%).
Mężczyźni ponad to dodatkowo obawiają się o wynik polskiej reprezentacji, natomiast kobiety bardziej od tego wyrażają obawy związane z możliwym wzrostem cen towarów i usług.
Co piąty Polak wykazuje również niepokój związany z problemami organizacyjnymi – głównie wskazywane są tu problemy dotyczące braku czytelnych oznaczeń i informacji (38%), problemów z murawą na stadionach (23%) oraz awarią systemu biletowego (17%).
Wynik badania wskazuje, że 56% Polaków zamierza oglądać rozgrywki piłkarskie Euro 2012 w swoich domach, a 35% zadeklarowało, że nie będzie oglądać meczów w ogóle – tutaj jednak należy podkreślić że z piłkarskich emocji głównie rezygnują panie (59%), jedynie 8% mężczyzn odpowiedziało, że nie planuje śledzić Euro 2012.
Oczywiście kibicowanie należy urozmaicić odpowiednimi napojami i przekąskami oraz oprawą. Aż 56% przebadanych osób zadeklarowało, że na mecze Euro 2012 zakupi przekąski, a 39% odpowiedziało że kupi na tą okazję alkohol, 12% badanych poinformowało że planuje zaopatrzyć się w gadżety kibica (szalik, trąbka, koszulka). Nieco ponad 1/4 badanych zaprosi do wspólnego kibicowania znajomych, a 4% przepytanych osób planuje wziąć urlop z pracy z racji meczy Euro 2012.
U nas w biurze już też czuć piłkarskie emocje, które udzielają się przede wszystkim męskiej części. Wszyscy wierzymy w sukces naszej Polskiej reprezentacji, a plan minimum to wyjście z grupy. Do boju biało-czerwoni :)
Oblicz składkę
już teraz
lub zadzwoń
(22) 444 44 23
pon. - pt. 8 - 20