Najpierw samochód, teraz dom i mieszkanie. Wszystkie szkody majątkowe można już obsługiwać w LINK4 za pomocą cenionej przez klientów aplikacji webowej Internetowy Status Szkody. Jej największymi zaletami są intuicyjność, prostota i szybkość. Dzięki niej można na bieżąco sprawdzać, co dzieje się ze zgłoszeniem, a także przesłać dokumenty czy skontaktować się z opiekunem.
Wystarczyło pół roku i już 70% klientów zgłaszających szkody z polis OC i AC wybiera aplikację ISS jako podstawowy kanał komunikacji z ubezpieczycielem. Teraz możliwość korzystania z niej otrzymały także osoby likwidujące w LINK4 szkody w mieszkaniu lub domu, bez względu na to czy pochodzą one z polisy dobrowolnej, czy na przykład z OC sprawcy zalania.
– Klienci LINK4 doceniają przede wszystkim intuicyjność i wygodę naszego rozwiązania. Mogą na bieżąco śledzić cały proces likwidacji szkody, w każdej chwili dołączyć dokumenty, sprawdzić co dzieje się ze zgłoszeniem i skorzystać z czatu z opiekunem szkody, co jest dla nich bardzo ważne – mówi Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód w LINK4.
Dostęp do ISS klienci dostają podczas rejestracji szkody. Aplikacja pozwala zobaczyć, krok po kroku, jak wygląda cały proces obsługi sprawy. Dzięki temu klient zyskuje spokój i nie musi poświęcać swojego czasu, aby dopytywać się o szczegóły. Wraz z wdrożeniem ISS dla klientów majątkowych LINK4 wprowadził jeszcze prostszy wizualnie panel, usprawniający m.in. przepływ dokumentacji czy proces przekazanie numeru rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania.
– Ewolucja aplikacji realizuje naszą strategię i misję, że ubezpieczenia powinny być proste. Likwidacja szkody w ten sposób jest transparentna i zrozumiała. Użytkownik widzi co dzieje się z jego sprawą i na jakim jest etapie. Jeśli ma pytania lub wątpliwości, w każdej chwili może napisać bezpośrednio do opiekuna szkody zamiast na przykład czekać na infolinii. Dzięki temu możemy szybko zareagować czy wytłumaczyć klientowi jego wątpliwości – wyjaśnia Ewelina Kamińska-Lonty, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Komunikacyjnych i Majątkowych w LINK4.
Ubezpieczyciel co miesiąc pyta ponad 10 tysięcy klientów o zadowolenie z procesu.
– Obecnie aż 92% klientów, którzy wybrali aplikację ISS do komunikacji z nami, aktywnie z niej korzysta: pisze wiadomości czy zgłasza potrzebę najmu pojazdu zastępczego, co jest dla nas bardzo satysfakconującym wynikiem. Chcemy te możliwości dać jak największej liczbie naszych klientów rozszerzając funkcjonalność aplikacji o kolejne rodzaje ubezpieczeń – zaznacza Marek Wasilewski.
Wyniki ankiet pokazują, że jednym z największych atutów kontaktu za pomocą ISS jest szybkość reakcji.
– Zespoły obsługujące klientów poprzez ISS wykonują ogromną pracę odpowiadając klientom często już po godzinie lub dwóch, co przy standardowej obsłudze jest nieosiągalne – podkreśla Ewelina Kamińska-Lonty. – To pomaga budować zaufanie, które w ubezpieczeniach jest bardzo istotne oraz oszczędzać czas, który jest obecnie tak cenny dla każdego – podsumowuje.
Kontakt dla mediów