Marki aut, które zniknęły
Dziś chcielibyśmy Wam przypomnieć o markach, które z różnych powodów przestały istnieć i przeszły do historii motoryzacji. Mało kto o nich pamięta, a przecież nie tak dawno można było poczytać o nich w branżowych czasopismach. Obecnie w Polsce na pierwszym miejscu pod względem popularności jest Skoda. Widzimy to chociażby po tym jakie dane użytkownicy naszej strony wprowadzają do kalkulatora OC. Jednak jesteśmy ciekawi czy pamiętacie poniżej wymienione marki.
Oldsmobile - była to jedna z najstarszych firm motoryzacyjnych zajmująca się produkcją samochodów. Firma rozpoczęła działalność w 1897 r. w amerykańskim stanie Michigan. W swojej 107-letniej historii wyprodukowała ponad 35 milionów samochodów. Ostatni samochód z logo Oldsmobile zjechał z linii produkcyjnej w 2004 r. i wtedy też marka ta była jedną z najstarszych marek motoryzacyjnych na świecie.
Maybach - ta luksusowa marka została założona przez Wilhelma Maybach'a w 1909 roku. Ciekawostką jest, że początkowo należała do firmy Luftschiffbau Zeppelin GmbH, która zajmowała się produkcją zeppelinów. Obecnie marka Maybach należy do koncernu Daimler AG, który zdecydował o jej zamknięciu w 2013 r. głownie z racji wysokich cen i małego popytu. Ostatni samochód z logo Maybach został wyprodukowany w 2012 r.
Pontiac jest kolejną amerykańską marką, która należała do koncernu General Motors i która została dotknięta światowym kryzysem w 2009 r. Istniała od 1926 roku i oferowała dość przystępne cenowo samochody. Była szczególnie popularna w Kanadzie. Marka przestała istnieć w 2010 roku.
Rover - brytyjska marka powstała w 1883 r. i na początku zajmowała się produkcją rowerów. To właśnie dzięki koncernowi Rover wprowadzono do produkcji rowery napędzane łańcuchem o dwóch kołach tej samej wielkości. Firma rozpoczęła produkcję samochodów w 1901 r. Podczas I wojny światowej koncern Rover produkował również motocykle i ciężarówki. Firma osiągnęła największy rynkowy sukces w latach 50 i 60-tych. Wtedy też powstała marka Land Rover. W 1994 r. Rover został zakupiony przez koncern BMW, który w 2000 r. połączył markę rover z marką MG tworząc tym samym MG Rover Group. Koncern ogłosił w 2005 r. ogłosił niewypłacalność - jego majątek został wykupiony przez chiński koncern NAC za 53 mln funtów.
Hummer - to kolejna po Oldsmobile i Pontiacu marka należąca do koncernu General Motors, która przestała istnieć. Marka powstała w 1992 r., kiedy to wprowadzono do produkcji cywilną wersję (Hummer H1) militarnego pojazdu Humvee M998. Siedem lat później markę zakupił General Motors, wprowadzając na rynek kolejne odmiany w postaci modeli Hummer H2 oraz Hummer H3. W momencie światowego kryzysu i zapaści na rynku motoryzacyjnym w 2009 r. General Motors chciał sprzedać markę chińskiemu koncernowi, jednak transakcja nigdy nie doszła do skutku i finalnie w kwietniu 2010 r. marka przestała istnieć.
Saturn - ta marka również należała do koncernu General Motors. Była to dość młoda marka gdyż istniała zaledwie 15-ście lat. Miała być odpowiedzią koncernu GM na rosnącą popularność japońskich samochodów importowanych do USA. Marka przestała istnieć w 2010 roku. Podobnie jak inne marki koncernu General Motors, wycofane z powodu kryzysu ekonomicznego.
Daewoo FSO - Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) powstała w 1951 r w Warszawie. Początkowo z linii produkcyjnych na Żeraniu zjeżdżały Warszawy M20, a w kolejnych latach wprowadzono do produkcji modele Syrena, Polski Fiat 125p, które w minionej epoce były prawdziwymi hitami na polskich drogach. Z końcem lat 70-tych FSO rozpoczęło produkcję modelu FSO Polonez - łącznie wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy tego modelu. W połowie lat 90-tych rozpoczęto produkcję modeli FSO Matiz oraz FSO Lanos, który był produkowany aż do 2008 roku.
Mercury - była marką należącą do koncernu Ford. Istniała w latach 1939 - 2011. Celem marki było zapełnienie luki pomiędzy samochodami marki Ford oraz luksusowymi modelami marki Lincoln. Modele marki Mercury wykorzystywały zawsze rozwiązania konstrukcyjne zapożyczone z marki Ford.
Saab - to założona w 1937 r. szwedzka firma, która początkowo zajmowała się przemysłem lotniczym. Po drugiej wojnie światowej Saab rozpoczął produkcję samochodów. W 1969 r. nastąpiło połączenie z firmą Scania, które trwało aż do 1995 r. W 1990 r. marka została przejęta przez amerykański koncern General Motors. W czasie kryzysu w 2010 roku GM sprzedał prawa do marki w 2010 firmie Spyker Cars. Ta jednak nie zdołała utrzymać produkcji samochodów i z powodu problemów finansowych w grudniu 2011 r. ogłosiła bankructwo.
Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej, macie przemyślenia i chcecie się nimi z nami podzielić - czekamy na Wasze komentarze!
Źródło zdjęć: www.en.wikipedia.org
Oblicz składkę
już teraz
lub zadzwoń
(22) 444 44 23
pon. - pt. 8 - 20