Lifting samochodu – czym jest i dlaczego jest stosowany?
Przed liftingiem i po liftingu auta – co to właściwie oznacza dla osób szukających nowego lub używanego auta? Lifting samochodu to wątek, który często pojawia się w kontekście konstrukcji z segmentu sport, premium lub business. Sprawdź więc, co to jest lifting samochodu.
Spis treści:
1. Co to jest lifting samochodu?
2. Czy warto kupować samochód po liftingu?
3. Lifting samochodu – podsumowanie
W poniższym materiale znajdziesz informacje na temat tego, co to jest lifting samochodu i dowiesz się, kiedy oraz dlaczego warto inwestować w auta przed liftingiem lub po wypuszczeniu przez producenta nowego wydania. Opowiemy na temat tego, jaki cel przyświeca producentom z branży motoryzacyjnej, którzy podejmują się takich działań. Dołącz do grona świadomych klientów LINK4.
Co to jest lifting samochodu?
Lifting samochodu to w skrócie: odświeżenie designu danego modelu auta i kosmetyczne zmiany unowocześniające jego wygląd, poprawki mechaniczne oraz uzupełnienie funkcjonalności. Producenci z branży motoryzacyjnej stale muszą konkurować między sobą, a nie zawsze mają czas i plany na to, by wdrażać nowe konstrukcje na rynek – zwłaszcza gdy premiera najnowszych modeli spod ich szyldu niedawno miała miejsce. Sprawdź, w jakim celu wykorzystywany jest lifting samochodu, co to jest facelifting i czy warto kupować auto po odświeżeniu.
W jakim celu stosuje się lifting samochodu?
Wszystko zależy od celu, jaki przyświeca producentom decydującym się lifting auta. Co to znaczy dla konsumentów?
Lifting auta może być zabiegiem marketingowym. Wprowadzenie delikatnych zmian nie oznacza, że nie trzeba zrobić wokół tego dużego szumu. Ogromne kampanie marketingowe i wydarzenia z branży motoryzacyjnej zainteresują zarówno nowych, jak i stałych klientów.
Kolejny powód stosowania liftingu jest konkurencyjność. Marki z segmentu premium, business lub sport, muszą cały przypominać o sobie klientom, by Ci nie zauroczyli się w nowym modelu konkurencyjnej firmy. Warto w tym miejscu oddzielić facelifting samochodu od pełnego liftingu zakładającego wdrożenie wielu unowocześnień lub poprawek.
Lifting samochodu pozwala też na poprawę elementów, które dotychczas nie zostały dopracowane i wymagają poprawki. Mowa oczywiście nie tylko o elementach wizualnych, ale także o pracy poszczególnych układów, które mogą działać efektywniej, wydajniej i ekonomiczniej – zachowując przy tym większą niezawodność. Konstruktorzy motoryzacyjni często dodają do wersji poliftingowych nowe udogodnienia i funkcje. Dzięki temu klienci mogą czuć, że dostają tzw. nową jakość.
Sytuacje, w których pojazdy mechaniczne przechodziły lifting głównie ze względu na poprawki mechaniczne, występowały przy samochodach klasy premium przełomie XX i XXI wieku. Inżynierowie dokonywali wtedy wielu poprawek, mając głównie na celu zwiększenie żywotności silników o dużej pojemności.
Wiesz już, co to jest lifting samochodu, na czym polega i dlaczego producenci stoją taki zabieg? Poznaj więc przykłady takich zabiegów, których ciężko nie zauważyć i sprawdź wszystkie największe zalety oraz wady faceliftingu pojazdów mechanicznych – niezależnie od ich klasy, czy też rodzaju.
Sprawdź także: Sportowe układy wydechowe. Jak zrobić tuning wydechu?
Przykłady popularnych modeli aut, które przeszły lifting
Lifting auta nie zawsze musi oznaczać wyłącznie kosmetyczne zmiany i poprawki. Świetnym przykładem jest lifting modelu Mercedes-Benz klasa C W204. Był to model produkowany od 2007 roku, lecz dopiero w 2011 przeszedł on znaczący lifting.
Zmiany, które konstruktorzy, projektanci i inżynierowie postanowili wprowadzić, widoczne są gołym okiem. Największą modernizacją wizualną są oczywiście przednie lampy. Modernizują one design całego pojazdu, sprawiając, że prezentuje się on w sposób innowacyjny – doganiając konkurencję, która w tamtym czasie uznawana była za najnowocześniejszą wizualnie ze względu na wdrożenie technologii LED do układu oświetlenia. Mowa oczywiście o modelu BMW serii 3, która produkowana była w latach 2005-2012 (E90, E91, E92 i E93).
Jeszcze ciekawszy przykład liftingu, to model CLK W209 również marki Mercedes-Benz. Był to samochód produkowany w latach 2003-2009, a w 2005 przeszedł on lifting wizualny, który obejmował również duży zakres zmian mechanicznych – m.in. wprowadzenie zupełnie nowych i nieużywanych dotąd jednostek napędowych.
W 2005 roku wprowadzono:
-
CLK 320 CDI (zastępuje 270 CDI) miał 224 KM i 415 Nm;
-
Modele CLK 240 i 320 zastąpiono kolejno odmianami 280 (231 KM i 300 Nm) oraz 350 (272 KM i 350 Nm);
-
Dodano do oferty silnik diesla o pojemności 2,2 l (150 KM i 340 Nm);
-
W 2006 roku zmieniono silnik w wersji CLK 500 z 5,0 l na 5,5 l (moc wzrosła do 388 KM, a moment obrotowy do 530 Nm);
-
Dodano do oferty model 63 AMG (rozwijający 481 KM i 630 Nm).
Zostaw numer - oddzwonimy
i wyliczymy dla Ciebie atrakcyjną cenę!
Czy warto kupować samochód po liftingu?
Tak i nie. Wszystko zależy od Twoich indywidualnych preferencji i planów na przyszłość. Jeśli chcesz kupić nowe auto z salonu, a producent poinformował, że planuje w najbliższym czasie wypuścić odświeżoną wersję danego modelu, warto na niego poczekać. Jeżeli inwestujesz jednak w pojazd użytkowy, który ma służyć jako Twoje narzędzie pracy, warto poczekać na facelifting. Auta w wersji przedliftingowej automatycznie staną się tańsze, a Ty zaoszczędzisz.
Zalety liftingu
Lifting samochodu oznacza nie tylko unowocześnienie designu pojazdu, ale i wyeliminowanie wad konstrukcyjnych przyczyniających się do częstych usterek auta lub spadku jego wydajności. Atutem jest również dodanie funkcjonalności wspierających komfort kierowcy i/lub pasażerów – choćby poprzez dodanie nowego ekranu na kokpit. Klienci otrzymują więc poprawioną wersję sprawdzonej technologii.
Wady liftingu
Inwestując w wersję po liftingu, musisz zainteresować się tym, jakie producent wprowadził zmiany w konstrukcji auta. Istnieje duża szansa, że są one wyłącznie kosmetyczne, co oznacza, że konsumenci otrzymują kilkuletnią technologię w odświeżonym wydaniu. Do tego dochodzi wyższa cena pojazdu, obniżająca wartość aut przed liftingowych (co może być zarówno wadą, jak i zaletą – zależy od tego, czy już kupiłeś samochód, czy jeszcze nie).
Przeczytaj również: Przekładka anglika – co to jest i czy się opłaca? Wyjaśniamy
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 353 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 364 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 373 zł!
Lifting samochodu – podsumowanie
Znasz już pojęcie lifting samochodu Z taką dawką wiedzy, inwestycja w auto powinna być o wiele szybsza i prostsza. Masz też już pewność, czy chcesz zainwestować w samochód po liftingu (zwłaszcza gdy zbliża się jego premiera), czy wolisz poczekać na spadek cen modeli poliftingowych. Facelifting samochodu i modernizacje technologiczno-mechaniczne mają wiele zalet, lecz wszystko zależy od tego, jaki jest cel producenta i co postanowił on zmienić. Przeanalizuj więc ofertę dokładnie i podejmij decyzję jako świadomy konsument.
Niezależnie od tego, czy kupujesz nowe auto w wersji po liftingu, czy decydujesz się na egzemplarz używany przed nim – musisz nabyć obowiązkowe ubezpieczenie OC, które chroni Cię przed konsekwencjami finansowymi zdarzeń szkodowych. Skorzystaj więc z oferty LINK4. Jesteśmy jednym z największych ubezpieczycieli w Polsce. Dzięki temu możemy pochwalić się uznaniem milionów zadowolonych klientów. Dołącz do ich grona już dziś.
Chcesz poznać wycenę swojej polisy ubezpieczeniowej? Skorzystaj z wygodnego kalkulatora LINK4. Wystarczy udzielić odpowiedzi na kilka pytań dotyczących pojazdu i głównego użytkownika Twoich danych personalnych. Dzięki niemu po krótkiej chwili dowiesz się, ile wyniesie wartość składki i będziesz w stanie dokończyć transakcję bez wychodzenia z domu. Możesz również skontaktować się z konsultantem LINK4 lub odwiedzić agenta, który zapewni Ci kompleksową obsługę zakupową. Zobacz jakie to proste.
Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU dostępne są na stronie www.link4.pl.
Przeczytaj podobne wpisy
Oblicz składkę
już teraz
lub zadzwoń
(22) 444 44 23
pon. - pt. 8 - 20